14 maj 2017

Granne med Bigfoot

Markerna nära Davids hem innehåller många gånger träd som släpats från där
de fallit och placerats i olika konstellationer. Foto: David Parker
Nästan mitt i USA bor en man vid namn David. Han bor avlägset från folk och omgiven av skog. David är en van vildmarksmänniska som jagar och fiskar och som dessutom säger sig bo granne med en hel grupp bigfoot!

När man talar med David är det svårt att inte bli medryckt i hans fascinerande historier. Att han backar upp dem med intressanta ljudupptagningar gör det inte sämre. Jag tänker varken säga att han har kontakt med bigfoot som han säger, eller att han inte har det. Jag lägger min värdering i en spännande historia den här gången, och framför allt i ljudfilerna.

David säger sig kunna höra gruppen varje natt. Honorna är de som låter oftast och längst, samt närmast. Deras läten påminner delvis om en hel skock med ugglor och efter att ha lyssnat på ljudupptagningen så kan jag hålla med om att det inte låter riktigt som någonting jag tidigare hört. Ingen av ljudupptagningarna gör det.
Intressant är också att urinnevånarna i den delen av USA talade om "ugglekvinnor" i sina legender, och beskrivningarna av dessa ugglekvinnor var snarlik dagens beskrivning av bigfoot.

Enligt David låter hanarna mer som att de ylar "som varulvar" tillägger han och skrattar. Deras läten tyder på att de jagar och hörs inte lika ofta som honornas. Dessa hörs varje kväll, eller nästan varje kväll.

Den sista ljudupptagningen jag fick lyssna på innehöll nämligen ett nytt ljud, ett som både David och jag har misslyckats med att identifiera. Det är ett skrämmande skri av något slag, och det låter otvivelaktigt inte mänskligt, men inte heller som något annat djur jag känner till. David berättade att efter att det ljudet hade rungat genom skogen så var bigfoot-gruppen försvunnen under flera dygn. Inga ljud, de tog inte mat han lagt ut till dem, de höll sig bara undan.

Givetvis kan man manipulera ljudfiler till nästan vad som helst nuförtiden, och det är nog enbart genom att höra ljuden personligen som man kan vara säker på att de faktiskt är äkta. Jag planerar dock att undersöka ljudupptagningarna noga och sedan, när det är klart, presentera dem och resultatet av mina undersökningar här på kryptozoologi.se.

Källa: David Parker, U.S.A.

 

3 kommentarer:

  1. Intressant! När kommer resultatet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eftersom filerna är skickade till ett antal olika experter och de undersöker dem utanför sin arbetstid kan det komma att ta en stund, men jag hoppas på svar innan augusti är över!

      Radera
    2. Hej där.
      Hittade hit via Mathias Nilssons fb och "sälormskommentaren" där.
      Dwtta fann jag intressant då jag senaste tiden lyssnat på en del "skräckhistorier" på Youtube vid sängående.
      Mestadels om vad som finns eller kan finnas i Amerikas djupa skogar.

      Något som sägs skrämma det mest och definitivt dom flesta är Skinwalkers. Indianlegend.

      Radera